Resources

De rol van web.

Met ons format Boven de Massa onderzoeken we welke kanalen je als ondernemer kan inzetten om je doelgroep op een efficiënte manier te bereiken! We bekijken wat je kan doen en hoe je de ROI kan meten.

De rol van web!

Een groot deel van ons leven speelt zich online af en het is dan ook logisch dat je als bedrijf hier heel wat impact kunt maken. Bovendien is er geen enkel kanaal zo meetbaar als web, wat een super grote troef is. Daniel Moereels van Swift vertelt ons er meer over.

Gigantisch veel mogelijkheden

“Online biedt gigantisch veel mogelijkheden, maar alles start met je website. Retargeting, mailings, ads, … alles kan, maar je website vormt de basis. Elke funnel die je opzet zal terechtkomen op je website, wat aangeeft hoe essentieel dit is.”

Online acties zijn perfect meetbaar!

Een groot voordeel van web? “Alles is perfect meetbaar en alles wat we online doen valt te traceren. Van een druk op de knop tot het bezoeken van een pagina. Online kunnen we meten wat de conversie is, dit in tegenstelling tot heel wat andere kanalen.”

“Een website kan dienen als visitekaartje, maar ook een echte lead magnet is mogelijk. Het ene is niet beter als het andere, als het maar in lijn ligt met je doelstellingen.”

Betaalbaar beginnen met web?

“Een nieuwe website hoeft niet super ingrijpend te zijn. Een website kan dienen als visitekaartje, maar ook een echte lead magnet is mogelijk. Het ene is niet beter als het andere, als het maar in lijn ligt met je doelstellingen. Uiteraard zijn webshops nu populair. Heel wat ondernemers hebben het licht gezien, maar veel ook nog niet. Toch is de stap naar online nu écht gezet en kun je eigenlijk niet achterblijven. Het is ook als kleine ondernemer belangrijk om hierop in te zetten om niet weggeblazen te worden.”

Hoe duur een website is? Voor elke prijs valt wel wat te maken. Een website die moet dienen als visitekaartje vormt de instap en alles wat daarop volgt maakt het duurder. Belangrijk is om een duidelijke analyse te maken, wat je moet doen om effectief boven de massa uit te stijgen.”

Ga voor Retargeting!

“Mijn beste tip? “Doe iets. Alles begint met de site, hoe simpel ook. Zorg dat je een goed technisch onderbouwde site hebt die je via Google Analytics kunt analyseren zodat je weet welke doelen er bereikt worden. Zelf adviseer ik retargeting campagnes om mee te starten. Klanten die je al op je website hebt gehad terug gaan benaderen, daar komt het op neer. Een klant moet minstens gemiddeld 5 keer contact met je gehad hebben om tot de aankoop over te gaan. Als jij het niet doet, speelt een concurrent er wel op in. Zorg dat je in the picture blijft. Retargeting kan op alle kanalen, al biedt Facebook de meest toegankelijke mogelijkheden.”

Een website hoort in een totaalplaatje. Het is je ground zero, de basis. Alle andere communicatie en advertising laat je toekomen op je website. 99% van de tijd komt een prospect als eerste in aanraking met je website, wat meteen het belang aangeeft van dit kanaal.”

De aflevering van Boven de Massa:

Video afspelen