Hoe de conversie verhogen met een webshop?

Heel wat ondernemers zijn ondertussen begonnen met e-commerce. Vandaag wil iedereen 24/7 verkopen, maar hoe optimaliseer je die sales? En vooral: hoe haal je meer conversie uit je standaard webshop? 

Video afspelen

Upselling & cross-selling

Dit kan bijvoorbeeld door upselling en cross-selling. Bij cross-selling ga je bijvoorbeeld bij een mooi hemd, ook een mooie das voorstellen. Bij upselling ga je bijvoorbeeld bij de selectie van een product van 20 ml, een product van 100 ml voorstellen met korting voor een betere deal. 

Een klant die al klant is, valt makkelijker te overtuigen.

Voeg een checkout deal toe

Een ander belangrijk aspect is de checkout deal. Wanneer de klant op de knop bestellen drukt, dan gaat de bestelling al door, maar op dat moment ga je nog meerverkoop trachten te realiseren met een fijne deal. Het is geen extra drempel, maar je gaat nog wat extra’s voorstellen, bijvoorbeeld een éénmalige deal. Vaak doen mensen dan nog een impulsaankoop waardoor je meer omzet boekt. 

Een abandoned cart e-mail

Ook met een abandoned cart of een winkelmandje dat niet is afgerekend kun je aan de slag. Klanten hebben een account, slepen wat in hun winkelmandje, maar vervolgens volgt er geen aankoop. Op dat moment kun je een abandoned cart e-mail uitsturen. Waarbij je de potentiële klant herinnert aan zijn winkelmandje en wijst op de mogelijke aankoop. Als je weet dat 15% van de mensen nooit overgaat tot een aankoop, kan je zo toch nog heel wat mensen over de streep trekken. Met deze mail kun je nog 36% van deze mensen overtuigen tot een aankoop. 

Blijf je klanten benaderen

Blijf je klant ook benaderen na de eerste aankoop. Een klant die al klant is, valt makkelijker te overtuigen. Zorg ervoor dat je de band blijft versterken door mails, gepersonaliseerde deals en draai meer omzet op je huidige klanten. 

Contacteer Swift en verkoop meer

Meer weten over hoe je dit aanpakt? Contacteer ons, we vertellen je er graag meer over en zetten je op weg naar meer omzet en winst.