Hoe kan je als ondernemer zelf je social media managen?

Sociale media zijn vandaag onmisbaar voor elke onderneming. Het is je uithangbord, je online etalage waar je zonder schroom je verwezenlijkingen, producten en promo’s kan tonen. Niemand kent jouw bedrijf beter dan jij zelf. Ook heb je een unieke stijl die alleen jij begrijpt en kan toepassen. Dus blijf je zelf de touwtjes in handen houden en tussen de stevige werkdagen door snel tijd maken voor de socials. Maar wat als je het té druk hebt? Dan blijven de social media kanalen dalen op het prioriteitenlijstje. Externen lezen aan de frequentie van de social media posts af hoe druk je het hebt. Dat is jammer! Social media moet een consequent proces zijn en zeker geen tijdvreter voor de zaakvoerder.

Video afspelen over Social Media Management

Wat als je de stap zou zetten om de creatie en planning van je social media posts uit te besteden aan een externe partner? Een partij (zoals Swift) waar je een heel team kan inschakelen, van copywriter tot grafisch ontwerper tot social media expert. Het overwegen waard!

Managen betekent niet zelf uitvoeren

Bij onze samenwerkingen met ondernemers, merken we dat er vaak een gezonde nood aan controle aanwezig is. Dat is normaal, je bedrijf is je ‘kindje’ en je wil naar buiten komen zoals jij dat wil. Dat hoef je ook helemaal niet los te laten. Wij kiezen ervoor om te luisteren naar jouw wensen en daarmee aan de slag te gaan. Jij behoudt de controle over de sociale media posts. In principe verschijnt er nooit een post zonder dat jij de kans hebt om deze te bekijken en feedback te geven. Maar het hoeft ook niet. Je geeft input zoveel je wil. Maar of jouw agenda het nu toelaat of niet, op consistente wijze verschijnen er zonder twijfel mooie posts op je kanalen.

Je eigen social media team voor de prijs van een halve medewerker

Een interne medewerker kan super interessant zijn voor je sociale media, omdat je deze persoon kan ‘kneden’ tot een interne allesweter die vanuit de kennis van het bedrijf de perfecte posts kan maken. Er is wel een grote maar

Door voor een externe partij te kiezen, zoals Swift, heb je per deeldomein (video, animatie, grafische vormgeving, copywriting, YouTube marketing, Facebook, Instagram, Linkedin, …) een aparte expert ter beschikking. Jouw vaste contactpersoon communiceert met jou, waardoor je nog steeds met 1 persoon dient te communiceren, maar voor de prijs van een halve medewerker beschik je over skills die 1 persoon onmogelijk allemaal kan beheersen.

Bovendien kan je van een externe partij verwachten dat ze op de hoogte zijn van de nieuwste tendensen en technieken. Bij een interne medewerker kan dat ook als je zelf opleidingen voorziet. Maar wie creëert de social media posts tijdens die opleiding? 🙂

“Met een externe partij kan je rekenen op een aparte expert per deeldomein, zoals video, animatie, copywriting, grafische vormgeving,…

Je kan je buigen over belangrijke zaken

Je bent een ondernemer binnen jouw bedrijf, met een supergave om te doen wat je doet. Social media is niet je belangrijkste taak, maar een operationele tijdzuiper die jouw tijd absoluut niet waard is. Zorg ervoor dat je social media een ondersteuning vormt voor je bedrijf. Laat het zoveel mogelijk los, maar onderschat het belang niet.

Hoe wij met Swift jouw social media managen?

Stap 1 // We leren je bedrijf door en door kennen

Het is onmogelijk om goede marketing te voeren zonder dat we je bedrijf kennen. We voorzien een strategische sessie om je missie, je branche, jouw usp’s en jouw klanten perfect te leren kennen. Dankzij een analyse van je concullega’s achterhalen we de tendensen zodat we gericht voorstellen kunnen doen naar jou.

Stap 2 // Planning voor de komende maand

Nadat we jouw communicatie- en grafische stijl gevonden hebben, gaan we aan de slag met heel ons team om jouw posts te creëren op een efficiënte manier. Jouw vast contactpersoon binnen Swift houdt je op de hoogte van de vorderingen. Zodra de komende maand ingepland staat, krijg je een seintje. Te allen tijde kan jij kijken wat er gepland staat, ideeën doorspelen of feedback geven. We werken steeds een maand op voorhand, maar er blijft ook ruimte voor dynamische posts die kort op de bal gepost moeten worden.

Stap 3 // Kwartaalmeetings


Je social media heeft een doel. We bepalen dit bij aanvang van de campagne in stap 1. Zo zou jouw focus voor de komende maand op het aantrekken van nieuwe werkkrachten kunnen liggen, of op de verkoop van specifieke tijdsgebonden artikelen. Tijdens een kwartaalmeeting bekijken we de resultaten en bepalen we een nieuwe focus.

Dit alles gebeurt met een vooraf afgesproken urenpakket (een flex samenwerking). Je weet dus vooraf wat je eigen input en output zal zijn. Helder, duidelijk.

Bekijk zeker even deze getuigenissen van Swift klanten die we ontzorgen bij hun social media:

Alexander Schroër van L’exsellent

Video afspelen over Tevreden klant l'exsellent

Jouw social media management ook uit handen geven?

Wil jij ook je social media laten managen door een team van creatives? Wij zitten vol goesting en ideeën te wachten op jouw seintje.

Kristof Geudens van Garvis

Kristof Geudens van Garvis

Een video laten maken

Wij Creëren deze videotypes

Onze Recentste realisaties...

Masterclass

"Hoe kan je video optimaal inzetten met je bedrijf?

Hou het simpel met animatie

Een animatievideo laten maken?

Welke animatiestijlen zijn er?

Onze Recentste realisaties...

Masterclass

"Hoe kan je video optimaal inzetten met je bedrijf?

Website laten maken

Waarmee kunnen we helpen?

Ondersteunende diensten

Onze Recentste realisaties...

Wat zeggen Swift klanten?

Hulp nodig bij sociale media?

Waarmee kunnen we helpen?

Onze recentste producties...

Wat zeggen Swift klanten?