Leads genereren met een blogpagina

Leads genereren klinkt interessant hè? Dat is het ook. Met content marketing, ga je je bedrijf op verschillende manieren in de spotlight plaatsen. Op deze manier, ga je leads genereren die vervolgens leiden tot klanten. Je verwacht het niet, maar een simpele blogpagina op je website zorgt al voor een wonder. Zodra je de strategie doorhebt, ga je meteen aan de slag, oké?

Leads genereren met content marketing?

Content marketing is het verspreiden van inhoud zoals: foto’s, video’s, e-books, blogs, etc. Je zet je expertise, je bedrijf en alle weetjes om in content. Op deze manier leren ze je kennen, zien ze je als een expert en gaan ze vervolgens kopen. Jij koopt toch ook liever bij iemand die er wat vanaf weet, toch? 

Uiteraard genereer je na je eerste blog niet tientallen leads in 1-2-3. Je moet het blijven volhouden en je blogs moeten zichtbaar zijn. Een bezoeker wordt een lead na een bepaalde actie. Je bezoeker wordt een lead als hij een bepaalde actie doet. Bijvoorbeeld: inschrijven voor wekelijkse blogs, een offerte aanvragen of contact met je opnemen. Vanaf dan heb je alle touwtjes zelf in handen. De bedoeling is om je bezoekers te laten inschrijven voor wekelijkse blogs. Zo blijven ze continu op de hoogte van wat je te vertellen hebt.

Hoe wordt mijn blogpagina zichtbaar?

Let me explain! Wekelijks schrijf je over mogelijke oplossingen die je doelgroep goed kan gebruiken. Of je houdt het puur informatief. Let wel op dat je doelgroep het interessant moet vinden. Vooraf research doen is dus zéker geen slecht idee. Nadat je enkele blogs hebt gepubliceerd, moeten ze ook gelezen worden. Dus nog even geduld hebben zeker?

Geduld? Ben je gek! Je kan niet zomaar wachten tot je leads binnenstromen hè! Begin met het verspreiden van je content op alle social media kanalen. En nog een bijkomende tip: maak je blog SEO-vriendelijk.

“Een CTA zorgt ervoor dat een bezoeker een bepaalde actie gaat ondernemen.”

Hoe kunnen ze zich inschrijven?

Je schrijft je blog en onderaan voorzie je elke blog van een call to action of CTA. Een CTA zorgt ervoor dat een bezoeker een bepaalde actie gaat ondernemen. Weet je nog? Een bezoeker met een bepaalde actie wordt een lead. Een blog die eindigt met een punt is waardeloos! Laat je bezoeker zich inschrijven op je wekelijkse tips door hen door te verwijzen naar een aparte pagina waar ze hun gegevens moeten invullen. In ruil daarvoor, krijgen ze van jou waardevolle content.

Waarom zijn deze leads echt hot leads?

Hebben ze zich ingeschreven? Dan heb je te maken met hot lead! Wekelijks krijgen ze de beste tips van je bedrijf. Ze gaan je niet snel vergeten. En als dat toch gebeurt… worden ze ook snel weer herinnerd. Want de week erna ben je er weer!

Als ze je ooit nodig hebben? Dan weten ze je als eerste te vinden. Ze hebben er ten slotte zelf voor gekozen om wekelijks op de hoogte te blijven. En als ze het niet interessant vonden, dan hadden ze zich al uitgeschreven. Dat is exact de reden waarom je mailinglijst hot leads bevat!

Je lead wordt uiteindelijk een klant

Puntje bij paaltje, wilde je eigenlijk zoeken naar “meer klanten krijgen”. Maar je vond het iets te direct en dacht waarschijnlijk niks concreets te vinden of je vond het een domme vraag. Maar uiteindelijk lees je nu ook gewoon hoe je meer klanten verkrijgt hoor. 😉

Een lead die goed warm is gehouden en wekelijks gepaaid werd met gratis content, gaat niet lang twijfelen om van je te kopen. Waarom zou hij überhaupt op zoek gaan naar je concurrent?

Hey! Je bent ook hier? Geen toeval hè! Wij doen ook mee aan zo’n blogpagina hoor. Dus…. Leads genereren op een niet-storende manier, klinkt wel interessant toch?

Klaar voor jouw hot leads?

Waarschijnlijk denk je nu: “Ja, een blogpagina heb ik nodig! Maar hoe begin ik hier nu aan?” Swift geeft je raad en daad om je blogpagina op te starten en de onderhouden zodat je je klanten kan blijven interesseren. We bekijken het samen met jou, neem dus zeker contact op!