Resources

Promotieartikelen, relatiegeschenken & werkkledij

BDMTekengebied-4

Met ons format Boven de Massa onderzoeken we welke kanalen je als ondernemer kan inzetten om je doelgroep op een efficiënte manier te bereiken! We bekijken wat je kan doen en hoe je de ROI kan meten.

Promotieartikelen, relatiegeschenken & werkkledij

Lex Schröer is in 2000 in de relatiegeschenken gerolt en telt ondertussen meer dan 5.000 gefactureerde adressen per jaar. “Het gaat om zeer verschillende klanten. Klanten die groeien passeren regelmatig bij ons. Marketing bestaat uit een heel aantal pijlers, wat nieuw is, want vroeger was het makkelijker: de Gouden Gids en het parochieblad en je was klaar. Marketing is enorm geëvolueerd en volgens mij wint wie inzet op meerdere pijlers. Daarbij geloof ik sterk in het gevoel van wederkerigheid. Een klant die iets krijgt, is bereid om te geven. En wie geeft doet het ook altijd een beetje om te krijgen. Een klant die een relatiegeschenk krijgt zal je business gunnen.”

Doelgericht inzetten van promotieartikelen

Promotieartikelen worden dan weer uitgedeeld om grotere groepen klanten te bereiken. “Promotieartikelen zijn belangrijk voor je naamsbekendheid. Je moet dan wel weten wie je doelgroep is, om een artikel op maat te kunnen kiezen en dit goed terecht te laten komen. Elke keer als potentiële klanten jouw gadget gebruiken, zien ze je logo verschijnen. Wat gebruikt je doelgroep eigenlijk echt, is de vraag die je je moet stellen. Ook kun je inspelen op bijvoorbeeld verzamelwoede en trachten een rage te ontketenen.”

Meer dan enkel om in te werken.

“Werkkledij is niet enkel noodzakelijk om in te werken, het bepaalt ook de sfeer en professionaliteit die je wil uitstralen. Uniforme werkkledij zorgt voor een kwalitatieve uitstraling en vertrouwen. Bovendien kunnen je werknemers er ook trots op zijn, zeker als er items bij zijn die ze ook in hun vrije tijd kunnen dragen.”

“Iets doen wat anderen misschien niet doen en wat voor prospects niet aanvoelt als reclame, waardoor het ontzettend krachtig wordt? Relatiegeschenken en promotieartikelen!”

Kortom: promotieartikelen, relatiegeschenken & werkkledij kunnen voor elke onderneming belangrijk zijn. Afhankelijk van de doelgroep kunnen ze ingezet worden. Het doel is om in de leefwereld van de doelgroep aanwezig te zijn en zo op een subtiele manier boven de massa uit te stijgen. 

De aflevering van Boven de Massa:

Video afspelen