Spreek over de oplossingen die je product of dienst biedt

Als ondernemers hun product of dienst voorstellen, laten ze zich vaak verleiden tot zelfverheerlijking. “Wij kunnen dit” en “wij doen dit al x aantal jaren” zijn de meest gebruikte zinnen in verkoopvideo’s, maar effectief zijn ze niet. Het loont om als marketeer in eerste instantie door de bril van de prospect te kijken. Wat wil hij / zij horen en of zien?

Zet je in de schoenen van je prospect

Je hoorde het allicht al vaker: stel buyer personas op! Dat zijn avatars, in dit geval van je potentiële klanten. Je verdeelt je prospects in categorieën die relevant zijn voor jouw onderneming, om ze nadien zo persoonlijk mogelijk te kunnen benaderen in je video’s en overige communicatie.

Voor de hand liggende criteria om je prospects te categoriseren zijn geslacht of leeftijdsgroep. Je overtuigingskracht (en bijgevolg verkoopkans) stijgt fors als je per buyer persona een persoonlijke video opneemt. Overdrijf dus ook niet met het aantal categorieën. Kies alleen voor relevante criteria.

Vind het probleem of de droom van de prospect

Iedereen wil naar iets toewerken (een droom) of weg van een benarde situatie (een probleem). Het is enorm belangrijk om deze 2 zaken te verwerken in je video’s. Pijn is altijd de sterkste motivator. Als jij erin slaagt om op de pijn te drukken in je video en de oplossing aan te bieden voor dat probleem, dan is je product of dienst al half verkocht.

Ga voluit voor verkoop

Domineren impliceert massaal creëren. Speel met de verschillende videotypes, varieer in setting en breng waarde.

 

Ook video strategisch inzetten voor je bedrijf?

Dit zijn maar enkele mogelijkheden van doelstellingen die je kan gaan meten en behalen met video. Heb je een doelstelling maar weet je niet hoe je dit het best aanpakt met video? Contacteer ons gerust om te brainstormen.

bal swift