SEO-copywriting: teksten die écht werken

Goede teksten zonder spellingsfouten en met de juiste zinsopbouw zijn onmisbaar voor je website. Wil je graag duidelijke SEO-teksten laten schrijven die jouw bedrijf bovenaan de zoekresultaten van Google katapulteren? Dan kun je hiervoor een beroep doen op Swift. Wij hebben de nodige kennis en ervaring in SEO-copywriting en helpen je graag verder.

Waarom zijn goede SEO-teksten belangrijk voor je website?

Geoptimaliseerde teksten vormen de basis van jouw website, zodat de webdesigner ermee verder kan bij het ontwerp van de webpagina. Onze copywriters hebben de nodige kennis en ervaring in SEO-copywriting en schrijven heldere en overtuigende teksten voor je uit. Dankzij SEO (Search Engine Optimization) ga je hoger scoren in Google. Natuurlijk houden wij tijdens het schrijven te allen tijde rekening met jouw wensen en het beoogde doelpubliek.

Hoe herken je een goede webtekst?

Iedereen kan schrijven. Maar een échte goede webtekst schrijven, dat is vaak een ander paar mouwen. Wij vertellen je graag hoe je een goede webtekst herkent:

SEO-copywriting: wat mag zeker niet ontbreken?

Er komt heel wat kijken bij het schrijven van een goede SEO-tekst. Wij lichten graag al een tipje van de sluier op en vertellen je welke elementen onmisbaar zijn tijdens het schrijven van SEO-teksten:

De juiste hoeveelheid zoekwoorden

Één van de belangrijkste dingen die zo’n tekst moet bevatten, is de juiste hoeveelheid zoekwoorden, ook wel keywords genoemd. Zoekwoorden zijn de specifieke woorden die mensen ingeven. Keywords zorgen ervoor dat jouw pagina naar boven komt als er in de zoekmachine op het desbetreffende zoekwoord wordt gezocht.

Alinea’s en titels

Bovendien moet de tekst duidelijk en gestructureerd opgesteld zijn met voldoende alinea’s en titels. Deze maken de tekst duidelijker leesbaar dan één brok tekst, en geven bovendien ook waarde aan je tekst. Zowel Google als de lezer moeten, door enkel de titels te lezen, weten waar de tekst over gaat.

Links

Een ander belangrijk element van een goede SEO-tekst, zijn links naar andere pagina’s. Voeg dus relevante links toe aan je tekst om meer waarde te creëren, en laat deze opvallen. Zorg ervoor dat de linkjes aanklikbaar zijn, zodat de lezer eenvoudig door je website kan navigeren.

Elementen die opvallen

Zoals we eerder al aangaven, is een goede SEO-tekst een overzichtelijke tekst. Voeg daarom bepaalde elementen toe die je tekst extra doen opvallen. Denk aan:

Deze zaken komen niet alleen de leesbaarheid van je teksten ten goede, maar helpen ook zoekmachines om duidelijk te maken dat jouw content belangrijk en relevant is.

Boost je online zichtbaarheid met SEO-teksten van Swift

Wil je hoger scoren in zoekmachines en meer verkeer naar je website trekken? Laat onze experts bij Swift jouw SEO-teksten schrijven. We zorgen voor content die niet alleen vindbaar is, maar ook je doelgroep aanspreekt en converteert.

Stappenplan
voor SEO-copywriting

SEO is een goed doordachte strategie die jouw bedrijf op lange termijn van mooie resultaten kan voorzien. Bij Swift gaan we eveneens doordacht te werk en volgen we een stappenplan om de SEO-copywriting voor jouw website tot een goed einde te brengen:

Stap 1 - Een strategisch plan opstellen

Voor we starten met het uitschrijven van je teksten, leren wij jou en je bedrijf beter kennen tijdens een eerste gesprek. Onze copywriter polst naar jouw doelpubliek en stelt gerichte vragen om over alle nodige informatie te beschikken voor het uitschrijven van jouw SEO-teksten.

Stap 2 - Een zoekwoordonderzoek uitvoeren

Één van de belangrijkste SEO-taken, is het uitvoeren van een zoekwoordonderzoek. Tijdens dit onderzoek gaan we op zoek naar keywords met een hoog zoekvolume die makkelijk te targeten zijn en die goed passen bij de dienstverlening van jouw bedrijf. Dankzij een zoekwoordonderzoek kunnen we doordacht en gericht te werk gaan, en schrijven we niet zomaar in het wilde weg.

Stap 3 - Starten met de SEO-copywriting

Nu kunnen we starten met de SEO-copywriting! De teksten worden uitgeschreven aan de hand van de informatie die je ons bezorgde tijdens een eerder gesprek. Tijdens het uitwerken van de teksten houden wij rekening met de regels van de SEO, om zo voor jou kwalitatieve teksten te schrijven die hoog scoren in de zoekmachines.

Stap 4 - Feedbackmoment

Hoera, de teksten zijn klaar! Omdat we willen dat je helemaal tevreden bent met het resultaat, geven wij je tijd om feedback te geven op de teksten. Wij leveren je deze aan, zodat jij ze kan nakijken en eventueel van feedback kan voorzien. Zijn er zaken die je graag anders zou zien? Geen probleem, wij passen het aan!

Zijn de teksten na het doorvoeren van eventuele aanpassingen goedgekeurd? Dan is het tijd voor de laatste stap en kunnen we beginnen met de verspreiding ervan! 

Stap 5 - Het online plaatsen van de teksten

De laatste stap is het online plaatsen van de afgewerkte teksten op je website of webshop. Ben je klaar om meer bezoekers en conversie te genereren dankzij onze SEO-copywriting? Laat het ons zeker weten! Wij staan voor je klaar en luisteren naar je wensen.

SEO-copywriting of toch liever gewone webteksten?

Wil je inspelen op een onderwerp waarop veel gezocht wordt? Dan is het verstandig om te kiezen voor SEO-copywriting. Echter kun je ook “gewone” webteksten laten uitschrijven door ons. Benieuwd naar het verschil? Hier schreven wij een blog over! Lees deze hier en ontdek snel voor welke soort teksten jij wil gaan.

Doe een beroep op Swift voor kwalitatieve SEO-copywriting

Beschik je zelf niet over de tijd of het schrijftalent om goede, heldere teksten te schrijven? Geen nood, want Swift is er voor jou! Onze copywriters staan te popelen om aansprekende teksten te creëren voor jouw bedrijf. Heb je specifieke vragen? Of krijg je graag meer informatie? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen! 

bal swift