Where you belong?

Sleutelvraag

Hoe profileer je je Boven de Massa?

Video afspelen

Don't be a Grijze muis.

STAP 1 // De basis

Je hebt een fantastisch product? Je levert een topservice? Je klanten zijn koning(in)en? Dit zijn noodzakelijke vereisten om je tussen de grijze muizen te mogen begeven. Zonder deze ingesteldheid kom je nergens. Dit zijn geen troeven of USP’s.

STAP 2 // Het onderscheidend vermogen

Heb je een solide basis? Dan kan je aan je imago werken! Nu is het belangrijk om de kanalen die ter beschikking zijn, optimaal in te zetten. Hoe bereik jij je ultieme doelgroep op een onderscheidende manier? Dat onderzoekt Swift voor jou!

Welke kanalen zet je best in?

Experts aan het woord!

Met Boven de Massa bespreken we met welke kanalen je je doelgroep het best bereikt, en op welke manier.

Daarvoor laten we per kanaal een expert aan het woord!

De experts?

Stefan De Cuyper

Stefan De Cuyper

Drukwerk

Lex Schröer

Promotieartikelen / Werkkledij

Daniel Moereels

Online visibiliteit

Stefan De Cuyper

Wini Symoens

Addressable TV

Stefan De Cuyper

Anthony Kisters

Adverteren via Radio

Animatievideo's om de app uit te leggen.

Wij hadden de eer om enkele animaties te maken die de installatieprocedure, werking en functies van de 112BE App verduidelijken.

 

Stijlkeuze

De 112BE App is er voor iedereen. Het doelpubliek is dus waanzinnig groot en dat vormt een leuke uitdaging! De stijl van de animatie moest dus toegankelijk en speels zijn, maar ook educatief! De informatieve waarde van de video is minstens even belangrijk.

 

Hoe kwamen de animatievideo's tot stand?

Met Swift gaan wij altijd gefaseerd te werk. 

We volgen een nauwgezet stappenplan en betrekken de klant op strategische momenten als architect van de video.

Bij de 112BE App verliepen de fases als volgt:

Voor we van start gingen, nodigden Stefan en Hans van Telenet Business ons uit op de koffie. Ze legden uit welk doel ze met de video wilden bereiken en welke features ze met de video wilden gaan uitleggen.

1// Voiceover

Met alle info die we van Telenet Business kregen, ging onze copywriter aan de slag om dé perfecte voiceover te schrijven. Deze tekst werd verfijnd door Telenet Business, Binnenlandse Zaken en de Belgische hulpdiensten tot hij helemaal goed was.


We maakten de voiceover in het Nederlands én in het Frans.

2// Script

Naast de voiceover voegden we een kolom toe, waarin we duidelijk omschreven hoe we de woorden van de voiceover visueel zouden gaan ondersteunen.

 

Ook deze concepten werden gereviseerd tot alle betrokken partijen helemaal tevreden waren.

112BE Storyboard

3// Stijlafbeeldingen

Bij dit project zaten we er eigenlijk meteen ‘boenk’ op. We stuurden enkele voorstellen door voor de tekenstijl en het kleurgebruik van de video. Er werd een keuze gemaakt en we konden verderschakelen!

4// Storyboard

Dé belangrijkste stap: de storyboard-fase. Tijdens deze fase werkten we de hele video uit in conceptuele screenshots om eventuele onduidelijkheden op te sporen.

5// Illustraties

Als het storyboard op punt stond, konden we de gekozen stijl hierop toepassen. Nu werkten we de hele video uit tot in de details, maar nog zonder beweging.

6// Animatie!

De laatste en leukste stap: beweging!

We animeren de hele video, voegen de opgenomen voiceover, rechtenvrije muziek en geluidseffecten toe. Klaar is kees!

Waar worden deze animaties ingezet?

Ook een animatievideo laten maken?