Leads genereren met social media

Leads genereren met social media? Ja, wat had je anders verwacht? Alles draait om social media. Niet alleen de grappige kattenfilmpjes die je dagelijks voorbij ziet komen op je tijdlijn zijn een groot succes, maar ook de posts met tips of hoe het eraan toe gaat bij jou achter de schermen hebben een bepaald succes. Een succes dat leidt naar meer leads.

Leads genereren met social media begint bij het kennen van je doelgroep!

Als bedrijf moet je actief zijn waar je doelgroep zich bevindt. En aangezien er dagelijks gescrold wordt op verschillende social media kanalen, is de kans groot dat je doelgroep hier aanwezig is.

Leads genereren met Facebook!

Post relevante content

Bouw een relatie met je potentiële klant, door voor-hen-interessante-content te posten. Content wat hen interesseert, boeit en triggert. Maar daar blijft het niet bij… Leads genereren met social media doe je door posts die entertainen en waarde bieden. Zo veel waarde, dat ze ervoor zouden betalen. Alleen zo behaal je een groot succes uit Facebook-marketing.

Wat moet je posten?

  • Grappige gebeurtenissen binnen je bedrijf
  • Nieuwe collega’s
  • Een verjaardag van een werknemer
  • Een behaalde target
  • Wie werkt er achter de schermen?
  • Tips en tricks vanuit je eigen expertise

Maak een advertentie van je beste posts

Het posten en blijven posten, is vaak ook wachten en lang wachten. Wat niet betekent dat het geen succes is, maar het gaat niet in 1-2-3. Maak daarom advertenties voor je beste posts. Je kan voor een beperkt budget al duizenden mensen bereiken.

Maar welke posts zijn nu je beste posts? De posts die het zonder advertentie al goed doen, dat zijn ze! De advertenties kan je perfect afstemmen op een bepaald soort doelgroep. Je kan een bepaalde leeftijd, regio, interesse, … noem maar op aanduiden.

Een combinatie van de juiste content met een specifieke doelgroep, zorgt voor een grandioos succes!

Het belang van Instagram?

Niet alleen Facebook doet het goed, Instagram is ook één van de populairste social media kanalen sinds de laatste jaren. Instagram is populair tussen de leeftijdscategorie 15 en 30 jaar. Ik zeg niet dat ouder dan 30 geen belang hechten aan Instagram, maar zit je doelgroep tussen deze leeftijd? Dan is posten op Instagram wat je te doen staat!

Wat moet ik posten?

Wat je moet posten kan je spiegelen uit de alinea hierboven bij ‘wat moet ik posten op Facebook’. Je kan je Facebook-posts dupliceren naar Instagram. Je doet moeite voor één post en kan hem steeds tweemaal posten. Dit komt omdat speels, creatief en leuk gewoon kan op deze twee platformen. Waarom dan verschillende posts maken?

Hoe gebruik ik Instagram?

Je kan foto’s of video’s posten, je kan een verhaal publiceren (deze blijft 24u lang beschikbaar daarna gaat hij weg) en je kan live gaan! Bij de foto’s en video’s die je publiceert op je profiel, kan je ‘hashtags’ (#) toevoegen. Dit zorgt ervoor dat je post vindbaar wordt bij elk woord dat je voorzien hebt van een hashtag.

“Bijvoorbeeld: #liefde – Je post komt tevoorschijn als iemand deze hashtag ingeeft bij Instagram. Zo krijg je meer bereik!”

Een verhaal op je profiel kan bijvoorbeeld zijn, dat je een vraag stelt aan je potentiële klant, waarbij ze hun mening moeten aanduiden. Of je maakt een video waarin je iets vertelt… En live gaan, dat doe je als je ergens bent, wat niet alledaags is. Maar je kan altijd je eigen draai eraan geven. Ik kan nog wel uren blijven doorgaan, maar ontdek het gewoon zelf!

Wie weet is LinkedIn wel de sleutel tot je succes!

LinkedIn, ook de zakelijke Facebook genoemd. LinkedIn is een platform waar zakelijke connecties plaatsvinden. Leads genereren met social media kan voor iedereen. B2B of B2C. Maar werk je B2B? Stop maar met zoeken! Maak je LinkedIn-profiel snel aan! LinkedIn is in de B2B-sector een must-have. Ervaar het zelf maar.

In tegenstelling tot Facebook en Instagram, waar alles leuk en luchtig is, gaat het bij LinkedIn de andere kant uit. Post hier maar beter niet te gek. Houd het zakelijk en deel voornamelijk tips en tricks met af en toe interessante posts van wat er binnen je bedrijf afspeelt.

Social media heeft nogal wat te bieden hé? Je zou voor minder posten op Facebook. Als ze naar vallende katten kijken, waarom dan niet naar je entertainende posts?

Laat die leads maar komen via social media!

Ontdek hoe je social media-marketing kan inzetten binnen je bedrijf, om in een mum van tijd succes te boeken. Swift wil jouw partner hiervoor zijn. Bekijk al onze mogelijkheden of contacteer ons om een plan op maat voor jouw bedrijf voor te stellen.