Social Media Ads

Bereik je doelgroep door targetting.

Fantastische, waardegedreven content is belangrijk om vandaag de dag je doelgroep nog te kunnen boeien. Maar het is minstens even belangrijk om in het oog te springen bij die doelgroep door te adverteren. Organisch bereiken je social media posts namelijk slechts een kleine fractie van je volgers. Personen die je bedrijfsaccount niet volgen, krijgen je posts al helemaal niet te zien. 

Adverteren op sociale media is niet duur.

Advertentiebudgetten spenderen is niet altijd makkelijk. Je weet op voorhand niet exact wat de uitkomst zal zijn. Maar door de juiste triggers en de juiste instellingen bij de doelgroepbepaling, zal je snel inzien dat social media ads een waardevolle investering zijn. Het is dus belangrijk om de juiste boodschap bij de juiste persoon te krijgen op de juiste moment en dat is net is waar we met Swift goed in zijn.

SocialMedia
Social Media Advertising

Waarom adverteren op social media?

Facebook Ads

Facebook bereikt een breed publiek, zowel B2B als B2C.

Linkedin Ads

Werk je enkel B2B? Dan kan je overwegen om te adverteren op Linkedin.

Instagram Ads

Instagram is onmisbaar en integreren we in bijna elke campagne.

Youtube Ads

Op Youtube behalen we met video advertenties mooie resultaten.

ads

Geef je bedrijf visibiliteit.

Je content is het waard!

Content creatie kost tijd. Dat weet je allicht. Het is dus ook de bedoeling dat je waardevolle content gaat renderen. Een tiental views en een paar likes volstaan niet. Toch moeten veel bedrijven zich tevreden stellen met die matige resultaten. Je bereikt organisch gemiddeld slechts 2% van je volgers. Door te adverteren, omzeil je het algoritme en bereik je je doelgroep op een efficiënte en effectieve manier.

Perfecte targetting.

Social media platformen weten exact wie in jouw doelgroep thuishoort.

Als jij de interesses en gedragingen van jouw doelgroep kent, kunnen social media platformen je perfect ondersteunen bij de doelgerichte aflevering van je boodschap. Social media platformen weten heel veel over elke gebruiker. Dit omdat ze informatie ingeven op hun profiel, bepaalde dingen volgen of leuk vinden. 

Dankzij gegevens zoals leeftijd, sociale status, woon- en werkinfo, vrijetijdsbesteding, interesses, … kan je met social media advertising zeer gericht targeten en retargeten. 

Door zo goed mogelijk te segmenteren, betaal je enkel om je advertenties te tonen aan een door jou gelimiteerd publiek. Je schiet dus gericht pijlen af op je doelgroep. Slim!

Stappenplan voor social media advertenties

Wanneer we social media advertenties opstarten, gaan we steeds als volgt te werk:

Strategisch Gesprek Bedrijfsvideo

#1

Strategisch gesprek

Tijdens een eerste gesprek polsen we naar wat je wil bereiken met de social media campagnes en op welke manier. Zo bespreken we de kanalen waar eventueel op kan gewerkt worden en de boodschap die jij wil overbrengen. Indien je reeds een marketingstrategie hebt lopen, bekijken we ook om dit alles hierbij aan te sluiten.

#2

Doelgroep bepalen

Het is belangrijk om je doelpubliek te gaan verfijnen. Het is een balans vinden tussen het omschrijven van je specifieke doelgroep, maar dat dit nog steeds de meeste conversies en het hoogste bereik gaat opleveren. Het namelijk de bedoeling om zo weinig mogelijk centen te besteden aan ongeïnteresseerde mensen. 

Boven op deze campagne kunnen we ook een remarketingcampagne opstarten. Dit betekent dat je de mensen die al op jouw website zijn geweest, nog gerichter gaat benaderen. Deze mensen kennen reeds je producten en kan je dus specifiek gaan targeten. We weten ook ervaring dat iemand sneller in interactie gaat met een ondersteunende social media post of campagne.

Coworking space for business

#3

Juiste KPI's

Bepaal voor jouw campagne ook de juiste KPI’s. Deze Key Performance Indicators kunnen enorm uiteenlopend zijn. Wil je net focussen op de visibiliteit van jouw bedrijf? Hoop je vooral conversies of verkoop te bereiken? Wil je eerder dat de mensen contacten zoeken naar het zien van deze advertentie? Deze dingen zijn belangrijk om rekening mee te houden voor de campagne gaan opstarten.

#4

Bepaling van jouw budget

Advertenties kosten natuurlijk ook geld, daarom is het belangrijk om op voorhand een budget af te spreken waarrond we werken. Op basis van de doelgroep en doelstelling bepalen we welk budget er nodig zou zijn om de campagne optimaal te laten renderen. Daarna houden we rekening met het afgesproken budget en dit houden we ook in de gaten tijdens de campagne.

Professional development programmer cooperating meeting

#5

Optimalisatie

De campagne staat live!

Het belangrijkste staat nu wel nog voor ons, namelijk de campagne optimaliseren. Doorheen de campagne kunnen we nog aanpassingen doen aan de doelgroep, eventueel een herverdeling van het budget,… We observeren en bespreken samen met jou de beste aanpak. Dit alles is enorm belangrijke informatie die we dan ook kunnen meenemen naar volgende campagnes.

Samen een advertentieplan uitwerken?