Telenet Business heeft in samenwerking met de Federale Overheid een app ontwikkeld waarmee je met één druk op de knop de juiste hulpdienst bereikt.
De betreffende hulpdienst is dankzij de app meteen op de hoogte van je persoonlijke gegevens, je GPS-locatie én eventuele medische info (zoals allergieën of rolstoelgebruik).
Wij hadden de eer om enkele animaties te maken die de installatieprocedure, werking én functies van de 112BE app verduidelijken.
De 112BE app is er voor iedereen. Het doelpubliek is dus waanzinnig groot, wat zorgde voor een bijzonder leuke uitdaging. De stijl van de animatie moest toegankelijk en speels zijn – maar ook educatief.
De prijs van een animatievideo wordt bepaald door de lengte ervan. Maar door voor een modulaire opbouw te kiezen, kan je zeer kostenefficiënt te werk gaan.
‘Modulair’? Ja, stevig woord voor een simpel principe.
We vertrokken bij de animatievideo voor de 112BE app vanuit één lange, slim opgebouwde video: zo konden we deze nadien ook opsplitsen in kortere video’s. Het eindresultaat: één totaalvideo die alle features belicht, maar daarnaast ook kortere video’s die we apart kunnen verspreiden.
De totale video die alle info bevat.
Scenario GPS locatiebepaling
Scenario medische info
Scenario politiehulp
Installatieprocedure
Overzicht features
Met Swift gaan wij altijd gefaseerd te werk.
We volgen een nauwgezet stappenplan en betrekken de klant op strategische momenten als architect van de video.
Bij de 112BE app verliepen de fases als volgt:
Voor we van start gingen, nodigden Stefan en Hans van Telenet Business ons uit op de koffie. Ze legden uit welk doel ze met de video wilden bereiken en welke features ze wilden uitlichten.
Met alle info die we van Telenet Business kregen, ging onze copywriter aan de slag om dé perfecte voiceover te schrijven. Deze tekst werd verfijnd door Telenet Business, Binnenlandse Zaken en de Belgische hulpdiensten tot hij helemaal goed was.
We zorgden voor zowel een Nederlandstalige als een Franse voiceover.
Naast de voiceover voegden we een kolom toe, waarin we duidelijk omschreven hoe we tekst visueel gingen ondersteunen.
Ook deze concepten werden gereviseerd tot alle betrokken partijen helemaal tevreden waren.
Bij dit project zaten we er eigenlijk meteen ‘boenk’ op. We stuurden enkele voorstellen door voor de tekenstijl en het kleurgebruik van de video. Er werd snel een keuze gemaakt. Op naar de volgende fase!
Dé belangrijkste stap: de storyboard-fase. Tijdens deze fase werkten we de hele video uit in conceptuele screenshots om eventuele onduidelijkheden op te sporen.
Wanneer het storyboard op punt stond, konden we de gekozen stijl hierop toepassen. We werkten de hele video gedetailleerd uit, maar nog zonder beweging.
De laatste en leukste stap: beweging!
We animeerden de hele video, en voegden de opgenomen voiceover, rechtenvrije muziek en geluidseffecten toe. Klaar is kees!
Probeer nu gratis onze SEO Backlink Campagne
Een maand lang bouwen we actief aan jouw backlinks — gratis en vrijblijvend. Daarna beslis je zelf of je verdergaat.
💬 Na een korte meeting van 30 minuten gaat jouw campagne meteen live!
👉 Grijp je gratis proefmaand vandaag nog!