Wat wil offline marketing zeggen?
Er zijn verschillende offline marketing vormen die je kan gebruiken om je doelpubliek te bereiken. Denk maar aan flyers, brochures, video’s op beurzen, mond-tot-mondreclame, een fysieke winkel, productverpakking, reclame op bus of tram,…
Er zijn oneindig veel mogelijkheden om offline je klanten te gaan bereiken.
Je kan een klant specifieker en bewuster gaan benaderen. Je kan ook je online marketing gaan inzetten op offline momenten. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijfsfilm die je hebt laten maken om online te verspreiden. Deze kan je offline op een beurs of op een event laten afspelen.
Wat zijn de voordelen van offline marketing?
De combinatie van online en offline marketing is the way to go, dat is duidelijk. Toch zijn er enkele voordelen die specifiek aan offline marketing gelinkt zijn.
- Klanten persoonlijk benaderen en verbondenheid versterken.
- Onderscheiden van concurrentie en opvallen in de massa.
- Op een specifieke doelgroep richten, meestal meer lokaal.
- Indruk nalaten bij de klant door meer interactie met je potentiële klanten.