Offline marketing​
Doeltreffende marketing naast het web

Offline marketing is niet te onderschatten

Je doelgroep persoonlijk benaderen

Mensen krijgen tegenwoordig online enorm veel informatie te verwerken. Soms is het zoveel dat ze nergens de aandacht aan geven. Met offline marketing kan je je klanten op een persoonlijke manier gaan benaderen, en dat wordt geapprecieerd. Houd dus maar in het achterhoofd dat een combinatie van offline en online marketing de beste resultaten geeft.

Wat wil offline marketing zeggen?​

Er zijn verschillende offline vormen die je kan gebruiken om je doelpubliek te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan:

Er zijn oneindig veel mogelijkheden om offline je klanten te bereiken. Bij Swift hebben we hierover de juiste kennis in huis. Wij helpen je dan ook graag verder!

Op deze pagina vind je :

De expertise van Swift in offline marketing

Bij Swift Marketing Agency combineren we creativiteit met strategisch inzicht om jouw merk op een krachtige manier offline zichtbaar te maken. Onze offline expertise omvat alles: van het ontwikkelen van opvallende brochures en flyers tot het organiseren van gerichte campagnes met direct mail.

We begrijpen dat elke onderneming uniek is, en daarom zorgen we voor maatwerkoplossingen die aansluiten bij jouw specifieke doelstellingen en doelgroep. Dankzij onze jarenlange ervaring weten we precies wat het best werkt om jouw boodschap tastbaar en doeltreffend bij potentiële klanten te krijgen.

De juiste benadering

Het is belangrijk om je klant op een specifieke en bewuste manier te benaderen. Zo kan je jouw online marketing ook offline inzetten. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijfsfilm die je hebt laten maken om online te verspreiden, bijvoorbeeld op sociale media. Deze kan je offline op een beurs of op een evenement laten afspelen.

Een goede video laten maken?

Wil je graag een goede video laten maken die je zowel online als offline kan verspreiden? Ook dan kunnen wij je verder helpen! Klik op onderstaande knop voor meer informatie.

Wat zijn de voordelen?

De combinatie van online en offline marketing is the way to go, dat is duidelijk. Toch zijn er enkele voordelen die specifiek aan offline adverteren gelinkt zijn.

Hoe gaan wij te werk?​

Wanneer we inzetten op offline marketing , gaan we steeds als volgt te werk:​

1. Strategisch gesprek

Tijdens een eerste gesprek polsen we naar jouw bedrijfscultuur, je doelpubliek en het specifieke doel dat je wil bereiken met de offline campagne.

Op basis van de informatie die we uit het strategisch gesprek halen, gaan we aan de slag om de offline campagnes op te zetten. We bepalen welk medium het meest geschikt is en hoe we dit gaan uitwerken.

Gesprek

2. Uitwerking

We werken de campagne volledig uit. Dit omvat alles; van de copywriting tot het grafisch ontwerp, de opnames en montage én de mailings. We toetsen af met jou hoe de campagne aanleunt bij het idee dat je voor ogen hebt. Daarna gaan we de campagne lanceren.

3. Evaluatie

Nadat we de campagne hebben opgestart en eventueel gecombineerd hebben met online marketing, gaan we na wat we net bereikt hebben met deze actie. Werd het juiste doelpubliek benaderd? Werd het vooropgestelde doel behaald? Zijn er onderdelen die we anders hadden moeten opstellen? We kijken kritisch naar de volledige campagne en lijsten mogelijke aandachtspunten op voor een volgende campagne. Het hoeft namelijk niet te stoppen bij 1 campagne. Een combinatie van meerdere campagnes heeft de voorkeur.

Cases en voorbeelden

Immo Point

Voor Immo Point werkten we bij Swift al heel wat offline zaken uit. Van flyers voor de gratis schatting tot een kaft en banners voor social media; wij zorgen ervoor dat Immo Point offline goed zichtbaar is.

Altrea

Om te zorgen voor een goede offline zichtbaarheid op een beurs, creëerden we voor Altrea onder andere in het oog springende roll-up banners. Maar ook voor de realisatie van een brochure en flyers klopten zij al bij Swift aan.

ASTER

Voor ASTER is heldere communicatie van groot belang. Bij Swift mochten we al heel wat maken voor ASTER zodat zij informatie ook offline zo duidelijk mogelijk over kunnen brengen. Van enveloppes, flyers en zelfs een jaarverslag tot het design van werfcontainers; wij zorgen voor echte offline parels die aanspreken en informeren.

HOOVER Concepts®

Ook HOOVER Concepts® vindt het belangrijk om in te zetten op offline marketing. Zo deden zij een beroep op Swift om brochures te laten creëren die meer inzichten geeft in hun projecten en realisaties.

Veelgestelde vragen (FAQ)

Het kiezen van het juiste marketingmateriaal hangt af van je doelstellingen, doelgroep, en boodschap. Flyers zijn ideaal voor snelle promoties, terwijl brochures beter geschikt zijn voor het verstrekken van uitgebreide informatie. Wij evalueren graag samen je doelen en bevelen je de beste mix van materialen aan om je marketingstrategie te ondersteunen.

Ja, we bieden copywriting-diensten aan om ervoor te zorgen dat je boodschap helder, overtuigend en passend is voor je doelgroep. Onze ervaren copywriters werken nauw met je samen om krachtige teksten te creëren die je producten of diensten effectief presenteren.

Hoewel online marketing steeds populairder is, blijft offline marketing effectief, vooral voor het opbouwen van lokale naamsbekendheid en het bereiken van specifieke doelgroepen. Het biedt een meer persoonlijke benadering en kan fysieke interacties creëren, zoals evenementen, die online marketing niet altijd kan bieden.

Het bereik van een offline marketingcampagne hangt af van de gekozen media en distributiemethode. Flyers, posters, direct mail, en advertenties in lokale kranten of tijdschriften kunnen zeer effectief zijn in een gerichte regio, terwijl grotere out-of-home reclame (zoals billboards) een breder publiek aanspreekt.

Zeker! Het biedt een tastbare ervaring die vaak een diepere verbinding met je merk creëert. Veel succesvolle campagnes combineren online en offline strategieën om elkaar aan te vullen, wat zorgt voor een consistente merkbeleving.

Het succes kan worden gemeten door verschillende methoden, zoals het gebruik van speciale kortingscodes, QR-codes of unieke telefoonnummers die specifiek voor de campagne zijn ontworpen. Daarnaast kun je het verkeer op je website of in je fysieke winkel volgen na de verspreiding van marketingmateriaal.

Maak gebruik van offline kanalen

Wil je graag inzetten op offline marketing en ben je benieuwd hoe wij jou hiermee verder kunnen helpen? Klik dan op onderstaande knop en stel ons al je vragen. Wij helpen je graag op weg naar offline succes en voorzien je van inspirerende en aantrekkelijke offline content!

Daniel Moereels

Marketingondernemer & web specialist met 10+ jaar ervaring

Klanten geven ons 5 sterren omwille van onze strategische inzet van offline kanalen die hun doelgroep bereikt.
bal swift