De sleutel tot succesvolle B2B-prospectie
Ben je als ondernemer benieuwd naar wie jouw website bezoekt? Wil je graag weten hoe je deze bezoekers kan omzetten in betalende klanten? Dan kan Leadinfo je hierbij helpen! In onze nieuwe aflevering van Boven De Massa spreken we met Maaike Molenkamp van Leadinfo. Zij vertelt ons graag over hoe belangrijk een grondige B2B-prospectie is voor je bedrijf en wat dit voor je kan betekenen.
Commercieel eindverantwoordelijke
bij Leadinfo
Maaike werkt al 2,5 jaar bij Leadinfo en vervult de rol van head of revenue operations and global expansion. Say what? Eenvoudig gezegd is zij dus commercieel eindverantwoordelijke. Met een team van 35 mensen, waaronder verschillende teamleads, zorgt Maaike ervoor dat Leadinfo blijft groeien. Leadinfo is actief over de hele wereld met kantoren in Nederland (hoofdkantoor), Duitsland, België, Denemarken en Italië.
Wat doet Leadinfo precies?
Leadinfo is een innovatieve tool die bedrijven helpt om hun zakelijke websitebezoekers te herkennen. Veel marketing- en salesprofessionals investeren enorm in betaalde campagnes om verkeer naar hun website te trekken, maar vaak blijft het bij anonieme bezoeken. Met Leadinfo kun je precies zien wie je website bezoekt, waardoor je leads gericht kunt opvolgen en converteren naar klanten. Het voelt misschien als “Big Brother is watching you”, maar het biedt ongekende kansen voor B2B-prospectie.
Inzicht krijgen in het gedrag van je websitebezoekers
Dankzij Leadinfo krijg je inzicht in het gedrag van websitebezoekers. Bezoekers die bijvoorbeeld meerdere pagina’s bezoeken of specifiek op je prijspagina terechtkomen, kun je zo eenvoudig segmenteren en volgen.
Komen er leads binnen die nog niet klaar zijn voor sales? Dan kun je die retargeten via campagnes en gepersonaliseerde chatbots. Is de lead wel klaar voor sales? Dan gaat automatisch opvolgen gemakkelijker dan ooit via Autopilot of LinkedIn-campagnes.
Laagdrempelige opvolging met chatbots
Leadinfo biedt ook de mogelijkheid aan om chatbots in te zitten. Deze effectieve middelen kun je op verschillende pagina’s van je website aanpassen en gepersonaliseerd inzetten. Op die manier bied je jouw websitebezoekers een laagdrempelige manier aan om contact op te nemen. Sommige mensen vinden een contactformulier invullen of bellen een te grote stap, of durven deze niet te zetten. Een chatbot die oppopt en de bezoeker aanspreekt, kan dan wonderen doen.
GDPR-compliance en privacy by design
Wij kunnen ons inbeelden dat veel mensen het hele gegeven van Leadinfo schrikwekkend kunnen vinden. Een vraag die dan ook vaak gesteld wordt, is of Leadinfo wel legaal is. Je kan op beide oren slapen, want dit is het geval. Leadinfo verwerkt geen persoonsgegevens, maar alleen bedrijfsgegevens, en werkt volgens het principe “privacy by design”. Met een datacenter in Ierland en strikte certificeringen, zoals de ISO-certificering, zorgt Leadinfo ervoor dat alle data veilig en volgens de geldende regels wordt verwerkt. Bovendien kan je enkel zien welk bedrijf op je website zit, en niet wie.
Welke trends zijn er in de markt van B2B-leadgeneration?
Waar veel klanten van Leadinfo tegenaan lopen, is tijd. Ze hebben wel tijd, maar spenderen deze niet juist. Dan kost het enorm veel tijd én moeite om de juiste leads te vinden. Als je veel tijd spendeert aan een paid campagne, maar deze niet correct opvolgt, is dat bijzonder jammer. Want zo loop je heel wat kansen mis.
Kost het veel om Leadinfo te installeren?
De kostprijs is afhankelijk van het aantal websitebezoekers. Leadinfo werkt op basis van staffels. Deze staffels beginnen van 49 euro per maand en kunnen oplopen tot 599 euro. Er is ook een enterprise niveau beschikbaar, maar dat is op aanvraag.
Het bedrag dat je maandelijks investeert in Leadinfo, is verwaarloosbaar in vergelijking met wat bedrijven vaak uitgeven aan betaalde advertenties. Leadinfo biedt waardevolle inzichten in wat wel en niet werkt. Zo kun je jouw campagnes continu optimaliseren en de resultaten verbeteren. Het is de investering dus meer dan waard!
Als een bedrijf Leadinfo geïnstalleerd heeft, kan je dan nog op de website komen zonder dat Leadinfo het ziet?
Ben je enorm gesteld op je privacy en vind je het geen fijne gedachte dan bedrijven jouw doen en laten op hun website kunnen traceren? Dan kan je hun website via incognitomodus bezoeken, zodat ze je niet kunnen opvolgen.
Wat zijn de valkuilen waar ondernemers tegenaan lopen op het vlak van B2B-prospectie?
Het is niet verstandig om elke klant op dezelfde manier op te volgen. Je moet echt gepersonaliseerd gaan werken. Daarnaast is het belangrijk om je leads voldoende op te volgen nadat je ze gegenereerd hebt.
Het fijne aan Leadinfo is dat er veel automatisatie mogelijk is, waardoor het weinig tijd gaat kosten. Zo kan je altijd snel alles opvolgen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om leads die nog niet klaar zijn voor sales opnieuw te benaderen via Google- of LinkedIn-advertenties. Zo blijven ze betrokken en komen ze steeds hoger in de buyer funnel.
Hot leads en leadscoring
Wanneer spreken we van een hot lead? Als iemand meerdere keren op je website is geweest. Je kan automatisch triggers instellen op basis van gedrag of bepaalde componenten en dan een tag toewijzen zoals “hot lead” of “concurrent”.
Op Leadinfo bestaat er ook zoiets als leadscoring. Aan de hand van websitegedrag (bv. hoe vaak iemand op de website is geweest, hoe betrokken iemand is) zie je een balkje onder de lead staan. Hoe groener het balkje, hoe warmer de lead is en hoe meer kans je hebt om van deze lead een klant te maken!
Denk niet klein, denk groot!
Iedereen die bij Boven De Massa passeert, krijgt dezelfde vraag voorgeschoteld: “Heb je een tip voor beginnende ondernemers?”. De tip van Maaike is om iets te ontwikkelen voor de wereld. Denk niet klein, denk groot!