Wat is jouw doel met online marketing? Nog even 3 belangrijke tips!
Online marketing, er komt het één en het ander bij kijken. Vertrek niet vanuit het niks. Start met een concreet doel. Een goed uitgewerkt doel met een slimme website, die van je doel realiteit maakt, gaat je succes opleveren.
1 // Waarom moet je een doel voor ogen hebben?
Een doel bepaalt waar je naartoe wilt en wat je precies wilt bereiken. Hoe kan je starten met een online strategie als je niet weet wat je wilt? Voilà, dat is stap één. Alle wegen leiden naar het doel dat je voor ogen hebt. Hoe? Aan de hand van funnels. Nee, funnels zijn niet tastbaar en nee, ook niet om te eten. Funnels moet je volgen om je potentiële klant te leiden naar je doel.
Let me explain:
Wat moeten ze doen bij een Facebook-post? Klikken op de link die verwijst naar je website? Oké en wat als ze op je website komen? Moeten ze zich dan inschrijven voor de wekelijkse blogs? Of wil je dat ze contact met je opnemen? Dat bedoel ik. Dat is een funnel. En hoe kan dat tot in de puntjes uitgestippeld worden, als je niet weet wat je doel is?
How! Vooraleer je paniek zaait: heb je nog geen concreet doel? Ontvang goede raad van tante Kaat (van ons dus).
2 // Je doelgroep heeft een belangrijke rol in je online marketing!
Een doel, zonder doelgroep? That’s a no go, right?
Zorg dat je je doelgroep kent! Wie zijn ze? Wat willen ze? Waar houden ze van? Wanneer zijn ze getriggert? Waar bevinden ze zich? Ontdek alles over je doelgroep aan de hand van the buyers journey. The buyers journey heb ik je in deze blog kort uitgelegd.
Door je doelgroep te kennen, aan de hand van the buyers journey, weet je precies wat je moet doen en welke stappen je moet nemen om je marketing tot een groot succes te brengen.
3 // Cliché maar toch de harde waarheid: meten is weten
Is het duidelijk wat je wilt bereiken en heb je je doelgroep aan het licht gebracht? Dan is het nu tijd om in actie te schieten! Tijd om verschillende strategieën in gang te zetten. Uiteraard weet je niet welke strategie een groot succes is of welke strategieën minder populair zijn. Als we dat wisten, dan was de wereld een betere plek.
Daarom: meten is weten. Start je met een Facebook-advertentie en heb je (naar jouw weten) de juiste doelgroep aangeduid? Maar toch heel weinig bereik? Zou het je content zijn die beter kan? Of toch maar een andere regio proberen? Over proberen gesproken: probeer het. Alleen zo kom je erachter!
Met verschillende professionele AB-testen, komen we er snel achter hoe we binnen je bedrijf voor meer leads kunnen zorgen die een bereik hebben, waar je ‘u’ tegen zegt, een waardevolle post die je volledige investering terugvordert. Met onze expertise, wordt adverteren peanuts. En met een krachtige pen, zijn onze blogs, echte wervende teksten!
Gaan we samen voor meer succes?
Online marketing kan je tegenwoordig niet meer ontwijken. Heb je toch een gevoel dat je door het bos de bomen niet meer ziet? Ontdek het licht in de duisternis met een duidelijk plan! Wij staan aan jouw zijde, van begin tot einde. Contacteer ons zeker!