Successmind is een coaching academy die gericht is op persoonlijke ontwikkeling. Bij successmind ligt de focus op het ontgrendelen van jouw potentieel, om vervolgens voldoening en succes te kunnen bereiken. Dit gebeurt aan de hand van opleidingen. Toen Steven Hauspie (co-founder) tot bij Swift kwam, was er nog geen visuele identiteit voor successmind. Ideaal! Zo konden we van in het begin mee brainstormen en het verhaal mee vormgeven.
Visuele identiteit
Het klinkt logisch, maar wordt vaak vergeten of té snel afgehandeld: de visuele identiteit. We gingen aan de hand van enkele stijlvoorbeelden aan de slag en werkten zo verschillende voorstellen uit voor het logo. Daarnaast stelden we verschillende kleurpaletten, fonts en visuele elementen voor, waaruit al snel een voorkeur duidelijk werd. Het finale logo en de totale visuele identiteit hebben een moderne, positieve en inspirerende uitstraling waar we supertrots op zijn.
Website
Vervolgens gingen we aan de slag met de website. Succesvolle, geoptimaliseerde copy staat daarbij centraal. We werkten de structuur van de website uit – met het oog op de toekomst – en schreven teksten die niet alleen goed lezen en inspireren, maar ook goed ranken in de zoekmachines. We kozen ervoor om het design van de website clean en to-the-point te houden.
Speciale features op deze website? Dankzij de interactieve booking module plan je makkelijk een kennismakingsgesprek in, rechtstreeks in de agenda. De huidige website is een thuisbasis en is uitbreidbaar naar de toekomst toe. Zo zullen binnenkort online lespakketten en extra diensten een plekje krijgen.
Video
Steven en Florian doken 1 dagje in onze Swift studio. Op die dag blikten we niet alleen hun corporate video in, maar ook verschillende vlogs die zowel inzetbaar zijn op de website, als op sociale media. Op basis van een zoekwoordenonderzoek werden de onderwerpen en belangrijke keywords voor deze video’s bepaald, zodat we hierover ook blogs kunnen schrijven die extra bezoekers zullen trekken naar de website. Doordat wij de visuele identiteit hadden ontwikkeld, was het zeer handig om ze door te trekken in de video branding. Consistentie!
Grafische ondersteuning
Herkenbaarheid is enorm belangrijk. Een sterke visuele identiteit helpt daar uiteraard bij. Successmind doet op regelmatige basis een beroep op ons om hun keynotes te layouten, social banners of mailfooters te ontwerpen, …
Resultaat?
Dit is het begin. En we kijken er enorm naar uit om successmind verder te ondersteunen! Successmind werkt samen met Swift in een flex-samenwerking, wat ons toelaat om continu nieuwe marketingdoelen te stellen en te realiseren.
Bekijk andere cases
Sinds enkele jaren behoren we trots tot de Schindler familie. We mochten al ondersteuning bieden bij de creatie van verschillende video’s, hun nieuwe website én een QR-code platform voor liftdossiers in de Benelux!
Aster zet zich in voor de energievraagstukken van sociale huurders in Vlaanderen. Heldere en gevoelige communicatie is daarbij cruciaal. En daarvoor rekent Aster op… Swift! In deze case bespreken we een selectie uit de leuke projecten die we al voor Aster mochten uitvoeren.