Een goede eerste indruk maken met je branding en logo

Je logo en branding komen overal terug in jouw communicatie. Op je visitekaartje, je website, een brochure, offertes en facturen en alle andere mogelijke communicatie die je je maar kan bedenken. Je logo moet dus makkelijk te onderscheiden zijn van dat van je concurrenten. Maar het moet vooral ook aantrekkelijk en herkenbaar zijn. Het is dus belangrijk om een branding te creëren die zowel online als offline sterk in zijn schoenen staat.

Je logo is het uithangbord van jouw bedrijf

Klanten al deels overtuigen? Dat doe je met je visuele identiteit. Jouw logo moet met het lettertype, de kleur én vorm snel en efficiënt de kern van jouw bedrijf naar voren brengen. Met een sterk logo communiceer je professioneel en duidelijk naar jouw klanten toe, wek je vertrouwen en zorg je voor coherentie in al je communicatie.

Branding of rebranding?

Wat de branding betreft, zijn er twee opties. Ofwel begint een klant van 0 en zorgen wij voor niet enkel een uniek logo, maar een gehele visuele identiteit of branding.

Daarnaast kan Swift ook zorgen voor een rebranding. Dit houdt in dat een klant al over een logo en brandguide met visuele identiteit beschikt, en dat onze specialisten deze volledig naar wens aanpassen.

De voordelen van een sterke branding?

Je verhoogt de klantherkenning.
Je bouwt empathie op bij de klant.
Je verhoogt je geloofwaardigheid.
Je bouwt klantenloyaliteit op.

Wie zijn onze klanten?

Cases

successmind 1

successmind

Swift mocht van in het begin mee brainstormen over de visuele identiteit van successmind. En met succes! Wij zorgden voor een krachtige en herkenbare branding die succesmind doet opvallen en op de kaart zet.

Stappenplan voor professionele branding

Wanneer we jou van een logo en/of nieuwe branding voorzien, gaan we steeds als volgt te werk:

#1 Kennismakingsgesprek

Tijdens een eerste gesprek luisteren we naar jouw wensen en bepalen we welke richting je wilt uitgaan met je branding. Ook leggen we jouw doelpubliek en de belangen van de uitstraling van jouw bedrijf vast.

#2 Research

We kijken naar de markt. Welke elementen zijn belangrijk voor het logo? We bestuderen de doelgroep en zorgen ervoor dat het logo vooral die doelgroep aanspreekt. Hierbij zijn kleur- en fontkeuze belangrijke onderdelen.

#3 Inspiratie

We maken een moodboard om te zien waar de klant zijn voorkeur ligt of wat echte no-go’s zijn. In dit moodboard doen we een eerste stijlbepaling.

#4 Feedbackronde

We kijken naar de markt. Welke elementen zijn belangrijk voor het logo? We bestuderen de doelgroep en zorgen ervoor dat het logo vooral die doelgroep aanspreekt. Hierbij zijn kleur- en fontkeuze belangrijke onderdelen.

#5 Eerste ontwerp

Op basis van het moodboard gaan we aan de slag voor de eerste ontwerpronde. De verschillende voorstellen worden in een presentatie gegoten en de klant kan kiezen uit 2 voorstellen.

#6 Feedback klant

Na het opmaken van een eerste ontwerp, mag de klant feedback geven. Zijn er nog specifieke zaken die anders moeten? Wij passen ze aan! Hierna starten we met een verdere uitwerking.

#7 Tweede ontwerp

We werken verder op de 2 gekozen versies en hechten in deze fase ook meer belang aan kleur en typo.

#8 Feedback klant

Tijd voor feedback. Bij Swift vinden we het belangrijk dat de klant tevreden is met het resultaat. Daarom wordt er een tweede feedbackronde ingelast waarin de klant nog eventuele wijzigingen kan aangeven.

#9 Finaal ontwerp

De klant heeft één versie gekozen en deze versie wordt gefinaliseerd.

#10 Crossmediale uitwerking

We maken alles vectorieel op zodat we makkelijk verschillende formaten kunnen wegschrijven: eps, png en jpeg. De klant krijgt een logo dat gebruiksvriendelijk is (zowel voor druk als voor web).

#11 Branding guide

We schrijven een handleiding waarmee de klant zelf aan de slag kan gaan. Wij gaan op zoek naar bijpassende fonts, kleuren en geven tips i.v.m. de plaatsing van het logo op allerhande dragers.

Heb je nog vragen?

Wil je meer weten over het laten uitwerken van een branding bij Swift? Hier vind je antwoorden op enkele veelgestelde vragen. Mocht je nog steeds vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op via onderstaande knop.

De duur van een brandingtraject kan variëren afhankelijk van de omvang en complexiteit van het project. Een basisbranding, zoals het ontwikkelen van een logo en huisstijl, kan enkele weken duren, terwijl een volledige merkstrategie en implementatie enkele maanden in beslag kan nemen.

Ja, we kunnen u helpen met zowel een complete rebranding als een merkopfrissing. Dit kan variëren van subtiele aanpassingen aan uw bestaande merkidentiteit tot een volledig nieuw ontwerp en strategie.

Een consistente merkidentiteit zorgt voor herkenning en vertrouwen bij uw doelgroep. Het helpt uw boodschap duidelijk en uniform over te brengen, ongeacht het kanaal of medium, en versterkt de professionele uitstraling van uw bedrijf.

bal swift