Offline marketing

Marketing naast het web

Offline marketing mag je zeker niet onderschatten. Mensen krijgen tegenwoordig online enorm veel informatie te verwerken. Soms is het zoveel dat ze nergens de aandacht aan geven. Met offline marketing kan je je klanten op een persoonlijke manier gaan benaderen en dat wordt geapprecieerd. Hou dus toch maar in het achterhoofd dat de combinatie van online en offline campagnes de beste resultaten geeft.

Wat wil offline marketing zeggen?

Er zijn verschillende offline marketing vormen die je kan gebruiken om je doelpubliek te bereiken. Denk maar aan flyers, brochures, video’s op beurzen, mond-aan-mond reclame, een fysieke winkel, productverpakking, reclame op bus of tram,…

Er zijn oneindig veel mogelijkheden om offline je klanten te gaan bereiken.

Je kan een klant specifieker en bewuster gaan benaderen. Je kan ook je online marketing gaan inzetten op offline momenten. Denk bijvoorbeeld aan een bedrijfsfilm die je hebt laten maken om online te verspreiden. Deze kan je offline op een beurs of op een event laten afspelen.

Wat zijn de voordelen van offline marketing?

De combinatie van online en offline marketing is the way to go, dat is duidelijk. Toch zijn er enkele voordelen die specifiek aan offline marketing gelinkt zijn.

Hoe offline marketing aanpakken?

Wanneer we inzetten op offline marketing, gaan we steeds als volgt te werk:

#1

Strategisch plan

Tijdens een eerste gesprek polsen we naar jouw bedrijfscultuur, je doelpubliek en het specifieke doel dat je wil bereiken met de offline marketing campagne.

Op basis van de informatie die we uit het strategisch gesprek halen, gaan we aan de slag om de offline campagnes op te zetten. We bepalen welk medium het best geschikt is en hoe we dit net gaan uitwerken.

Strategisch Gesprek Bedrijfsvideo
Website laten maken

#2

Uitwerking

We werken de campagne volledig uit. Hierin zit alles omvat van copywriting, grafisch ontwerp, opnames, montage, mailings,… We toetsen af met jou hoe de campagne aanleunt bij het idee dat jullie voor ogen hadden.

En dan gaan we de campagne lanceren.

#3

Analyse

Nadat we de campagne hebben opgestart en eventueel hebben gecombineerd met online marketing, gaan we nagaan wat we net bereikt hebben met deze actie. Werd het juiste doelpubliek benaderd? Werd het vooropgestelde doel behaald? Zijn er onderdelen die we anders hadden moeten opstellen? We kijken kritisch naar de volledige campagne en zorgen voor mogelijke aandachtspunten voor een volgende campagne. Het hoeft namelijk niet te stoppen bij 1 campagne, maar een combinatie van meerdere campagnes heeft de voorkeur.

Samen een plan uitwerken?