SEA

Search Engine Advertising

Wil jij graag snel online visibiliteit creëren voor jouw diensten of producten? Dan is adverteren op Google iets voor jou. Je zorgt ervoor dat je boven de organische zoekresultaten komt. Zo kan je op een efficiënte manier potentiële klanten tot op jouw website krijgen.

135508-swift-office-dog-20210203-9502

Wat zijn de voordelen van SEA?

De combinatie van SEO met SEA is aangeraden om zowel op korte als op lange termijn hoog te scoren in Google. Toch heeft SEA ook specifieke voordelen.

Zet je boodschap op de juiste plaats

Bij elke potentiële klant dus!

Potentiële klanten moeten een relevante boodschap te zien krijgen, alvorens ze op de advertentie zullen doorklikken. De teksten van jouw advertentie moeten dus ook pakkend geschreven zijn. Belangrijk is dat ze voldoen aan enkele specifieke eisen. Begint het vanaf hier wat Chinees te worden voor jou? Geen probleem, onze advertentie-experten begeleiden je graag in dit proces.

Stappenplan voor Google advertenties

Wanneer we Google advertenties opstarten, gaan we steeds als volgt te werk:

#1

Keywordanalyse

We bekijken campagnes die eventueel al lopen en halen hieruit verbeterpunten. Onze experten gaan na welke keywords belangrijk zijn om uw online zichtbaarheid te verhogen en welke campagnes opgestart dienen te worden.

#2

Doelstellingen bepalen

Belangrijk is om te weten welke doel je net wil halen met deze advertentie campagne. Wil je dat de mensen zich inschrijven op jouw nieuwsbrief?  Probeer je de mensen te overtuigen tot een aankoop? Is jouw doel dat deze potentiële klant jou gaat contacteren? Op basis van deze doelstelling(en)
kunnen we achteraf een return of investment berekenen. Dit betekent dat we
nagaan hoeveel de advertentie jou heeft opgebracht in verhouding met het
geld dat je er hebt ingestoken.

Voor sommige campagnes is het eventueel nodig om extra landingspagina’s
op te maken. Deze moeten conversiegericht zijn en hebben de juiste
informatie en de gepaste call-to-action.

Website laten maken

#3

Campagne(s) opstarten

We starten de campagne op met de keywords en de landingspagina’s die we opgemaakt hebben. Eventueel kunnen we ook een remarketing campagne
opstarten. Dat wil zeggen dat we klanten, die via jouw advertentie op jouw site zijn gekomen, opnieuw gaan benaderen om ze toch te overtuigen tot een  aankoop.

#4

Analyse en optimalisatie

De campagnes zijn opgestart. We volgen alles nauw op en analyseren de resultaten. Kunnen we eventueel iets aanpassen? Geen probleem, we optimaliseren de advertentie tot het ultieme resultaat.

#5

Visueel overzicht

Na de campagne wil je natuurlijk weten wat je dat net heeft opgeleverd. We geven je een visueel overzicht van de bereikte resultaten van deze campagnes.

Samen een plan uitwerken?