Jij wil hoger scoren in google? Goed idee, want met zoekmachine optimalisatie kan je véél meer uit jouw website halen. Of je nu je webshop hoger in google wil krijgen, of meer bezoekers naar je eigen website wil trekken. SEO kan je hier bij helpen. Ja, SEO krikt je verkoopcijfers stelselmatig omhoog. Maar, je wegwijs maken in het onderwerp is vaak tijdrovend en behoorlijk ingewikkeld. Swift to the rescue! Laten we er samen induiken. In deze blog vertellen we je alles wat je moet weten over het E-A-T principe van Google, recente updates, slimme zoekwoordstrategieën en hoe doordachte linkbuilding je hoger doet scoren in de zoekresultaten. Ready? Hier volgen onze seo tips waar je meteen mee aan de slag kan.
Ging Google de Jamie Oliver tour op? Heeft het iets te maken met cookies? Nee, het EAT-principe van Google is een richtlijn die staat voor Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid. (Expertise – Autority – Trustworty). Drie factoren die Google sinds 2015 gebruikt om de kwaliteit van de content op je website te beoordelen en die nu actueler zijn dan ooit. Als je focus hier ligt, kom je al een heel eind.
Expertise: Laat zien dat je weet waar je het over hebt. Schrijf informatieve en relevante content over je bedrijfssector en producten of diensten.
Autoriteit: Bewijs dat je een betrouwbare bron van informatie bent. Verzamel positieve recensies, laat klanten aan het woord en laat zien dat anderen in je sector je waarderen.
Betrouwbaarheid: Zorg ervoor dat je website veilig is (gebruik een ssl certificaat voor HTTPS), up-to-date en gemakkelijk te navigeren.
Google voert regelmatig core updates uit aan het algoritme om de zoekervaring te verbeteren. Hiervan op de hoogte blijven, maakt hoger scoren een eitje. Al de ultieme seo tips vind je op Google’s officiële blog, Google Search Central.
Zoekwoorden zijn de woorden en zinnen die mensen in Google invoeren als ze naar iets zoeken. Die zoekwoorden verwerken in de tekst op je website helpt om online gevonden te worden door de juiste mensen, mensen die zoeken naar jouw product, dienst of gerelateerde onderwerpen. Waar jij op moet focussen? Welke zoektermen googlegebruikers intypen in de zoekbalk als ze naar jouw product of dienst op zoek zijn. Besteed je hier helemaal geen aandacht aan? Dan kan het goed zijn dat je helemaal niet gevonden wordt op het internet. Jammer? Zeker! En je loopt bovendien heel wat verkooppotentieel mis. Actie ondernemen? Hier zijn enkele strategieën:
Gebruik zoekwoordonderzoekstools: Maak gebruik van gratis online tools zoals Google Keyword Planner, Ubersuggest, SEMrush, en Ahrefs om zoekvolumes, concurrentie en gerelateerde zoekwoorden te verkennen. Deze tools geven waardevolle inzichten in hoe vaak bepaalde zoekwoorden worden gezocht en hoe competitief ze zijn.
Begin met brede termen: Begin met het identificeren van bredere termen die verband houden met je producten, diensten of branche. Deze bredere termen kunnen dienen als basis voor verdere zoekwoorduitbreiding. Een voorbeeld? Stel je verkoopt ambachtelijke, natuurlijke geurkaarsen. In dat geval is ‘geurkaarsen’ een brede zoekterm, maar ook ‘beste geurkaarsen’ bijvoorbeeld.
Focus op long-tail zoekwoorden: Naast brede zoekwoorden is het belangrijk om te kijken naar long-tail zoekwoorden. Dit zijn langere, meer specifieke zinnen die gericht zijn op een specifieke intentie van de gebruiker. Hoewel het zoekvolume voor deze long-tail zoekwoorden lager kan zijn, hebben ze meestal minder concurrentie, waardoor je betere kansen hebt om hoog te ranken en gericht verkeer naar je website te krijgen. Even terug naar je geurkaarsen business, stel je wil workshops geven om mensen zelf te leren geurkaarsen te maken dan is ‘hoe zelf geurkaars maken’ een longtail zoekwoord dat je zeker niet mag missen.
LSI-zoekwoorden: Dit zijn woorden en zinnen die gerelateerd zijn aan je hoofdzoekwoord. Ook wel bekend als semantische zoekwoorden. Ze kunnen Google helpen begrijpen waar je content over gaat. Voor je geurkaarsenbedrijfje denken we dan bijvoorbeeld aan ‘kaars’ en ‘theelichtjes’ of ‘ stompkaars’. Je kiest natuurlijk alleen de zoekwoorden die relevant zijn voor wat jij doet.
SEO en zoekwoordonderzoek is geen quick fix. Het kan je veel opleveren, maar je moet er wel voor werken. Hoger in google komen gratis en voor niks? In tegenstelling tot Google Ads/Google Adwords en je betalende inspanningen op social media, is het met SEO wél mogelijk. Het is belangrijk om regelmatig je zoekwoordstrategie en je content te herevalueren en te optimaliseren als je hoog wilt scoren. Houd ook rekening met seizoensgebonden zoekwoorden en actualiteiten die relevant kunnen zijn voor je bedrijf. Hoe scoort je website vandaag en waar je kan je bijsturen? Met Google Search Console en Google Analytics houd je vinger aan de pols.
Door grondig zoekwoordonderzoek uit te voeren, kun je de juiste zoekwoorden identificeren om je content op te richten en beter te ranken in de zoekresultaten. Om die zoekwoorden te vinden kan je op fora en sociale media onderzoek doen naar welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt. Zoekwoordenonderzoek helpt je om je online zichtbaarheid te vergroten, relevante bezoekers naar je website te trekken en uiteindelijk je zakelijke doelen te bereiken.
Het aantal gerelateerde en relevante zoekwoorden dat je dient toe te voegen op je website is geen exacte wetenschap. Let wel op dat je je niet schuldig maakt aan keywordstuffing. Vroeger kon je daar nog succes mee halen, maar leesbaarheid en gebruikservaring primerenondertussen: hou de flow van je teksten daarom zo natuurlijk mogelijk. Google bestraft deze wanpraktijken zelfs.
Pro tip: Vergeet ook lokale SEO niet! Door je Google Mijn Bedrijf on point te houden en te focussen op “zoekwoord + locatie” kan je ook bij lokale zoekopdrachten hoger in google komen. Voorbeeldje? ‘Geurkaarsen Antwerpen’.
SEO en zoekwoordonderzoek is geen quick fix. Het kan je veel opleveren, maar je moet er wel voor werken. Hoger in google komen gratis en voor niks? In tegenstelling tot Google Ads/Google Adwords en je betalende inspanningen op social media, is het met SEO wél mogelijk. Het is belangrijk om regelmatig je zoekwoordstrategie en je content te herevalueren en te optimaliseren als je hoog wilt scoren. Houd ook rekening met seizoensgebonden zoekwoorden en actualiteiten die relevant kunnen zijn voor je bedrijf. Hoe scoort je website vandaag en waar je kan je bijsturen? Met Google Search Console en Google Analytics houd je vinger aan de pols.
Door grondig zoekwoordonderzoek uit te voeren, kun je de juiste zoekwoorden identificeren om je content op te richten en beter te ranken in de zoekresultaten. Om die zoekwoorden te vinden kan je op fora en sociale media onderzoek doen naar welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt. Zoekwoordenonderzoek helpt je om je online zichtbaarheid te vergroten, relevante bezoekers naar je website te trekken en uiteindelijk je zakelijke doelen te bereiken.
Zoekmachineoptimalisatie is een vak apart en het kan knap lastig zijn om bij te blijven met alle nieuwste trends en best practices. Het is een intensieve langtermijn inspanning die je - mits de nodige zorgvuldigheid - heel wat kan opleveren. Met een seo google expert onder de arm haal je meer uit je website.
Bij Swift kunnen we je helpen met relevante en kwalitatieve teksten voor je website die vlot lezen én scoren in Google. En ook voor een constructief linkbuildingplan kan je bij ons terecht.
Noorderlaan 98 bus 6
2030 Antwerpen
Administratie@swift.be
Tel : +32 3 494 13 37
Btw: BE 0746.652.847
Noorderlaan 98 bus 6
2030 Antwerpen
Noorderlaan 98 bus 6
2030 Antwerpen
Hey, Het nieuwe jaar is nu al goed bezig en, zoals altijd, zijn we gestart met een berg goede voornemens. We dromen allemaal van succes, groei en innovatie. Maar laten we eerlijk zijn: dromen zijn prachtig, maar zonder actie blijven het slechts dromen. Het is tijd om die voornemens om te zetten in concrete plannen […]
Hey, Nieuw jaar, nieuwe kansen, toch? Maar laten we eerlijk zijn: goede voornemens zijn zo passé als floppydisks. Wat je nodig hebt, zijn geen wensen, maar concreet meetbare doelstellingen. Laten we 2024 starten met een knal! 🎆 Stel jezelf eens voor waar je aan het einde van het jaar wilt staan. Meer omzet? Nieuwe markten […]
Hey, Herinneren jullie je nog onze geweldige Swift winactie? Voor degenen die het gemist hebben, frissen we graag nog even jullie geheugen op. Met Swift bieden we verschillende volledig afgewerkte testimonial video’s aan (ter waarde van €2500 excl. btw), en dit helemaal gratis! Wat is een testimonial? Een testimonial is een krachtige video waarin een […]
Je website is de online thuisbasis van je bedrijf. Maak een goede eerste indruk en converteer prospects met een aantrekkelijke, gebruiksvriendelijke website.
Online verkopen hoeft niet moeilijk te zijn. Bied je 1 of 50.000 producten aan? We zorgen voor een gebruiksvriendelijke webshop en verhogen je conversie.
Geniet van een snelle, betrouwbare en veilige hostingomgeving die de beste prestaties voor je website garandeert.
Krijg toegang tot geavanceerde software en applicaties die je workflow optimaliseren, teamwork stimuleren en je bedrijfsprestaties naar een hoger niveau tillen.
Verbeter je online zichtbaarheid. We optimaliseren je website en content voor een betere ranking in zoekmachines en meer organisch verkeer.
Met behulp van strategische advertenties vergroten we je online vindbaarheid, bereiken we je doelgroep en verhogen we je conversie.
Met een animatievideo leg je complexe ideeën eenvoudig uit en houd je de aandacht van je publiek vast.
Met een vast stappenplan van 6 stappen brengen wij jouw verhaal tot leven.
Voor elke doelstelling of doelgroep is een andere stijl geschikt. Samen zoeken we de stijl die het best werkt voor jouw bedrijf en boodschap.
We zetten strategische en aantrekkelijke advertenties in op populaire sociale media platformen om je merkbekendheid te vergroten en je doelgroep effectief te bereiken.
We creëren en beheren content, bouwen een community op en vergroten je merkbekendheid op diverse social media platformen.
We leveren doelgerichte en overtuigende content, waaronder webteksten, advertenties en blogs, die je boodschap effectief overbrengen en klanten aanspreken.
We creëren opvallende ontwerpen, zoals logo’s, afbeeldingen en illustraties, die je merk versterken en je boodschap krachtig communiceren.
We leggen de essentie van momenten, producten en mensen vast, waardoor je visuele content authentiek, boeiend en onderscheidend wordt.
Presenteer je bedrijf op een overtuigende en aantrekkelijke manier met behulp van een corporate movie. Samen versterken we je merkverhaal en overtuigen we je doelgroep.
Moeilijke zaken / diensten leggen we helder uit aan de hand van een animatie explainer video.
Tekstuele vacatures zijn passé. Laat kandidaten voelen welke cultuur jouw bedrijf uitdraagt en vergroot de kans op sollicitaties.
Geef je product een ziel met behulp van topvideo. We zetten je product in de kijker en overtuigen de kijker van de features.
Met behulp van getuigenissen overtuig jij prospects veel gemakkelijker. Jij maakt tevreden klanten, wij leggen hun ervaring vast op beeld!
We zetten strategische en aantrekkelijke advertenties in op populaire sociale media platformen om je merkbekendheid te vergroten en je doelgroep effectief te bereiken.
We bereiken je doelgroep met gepersonaliseerde en boeiende mails, waardoor je klanten betrekt, relaties versterkt en conversies stimuleert.
We creëren en beheren content, bouwen een community op en vergroten je merkbekendheid op diverse social media platformen.
We creëren impactvolle promotiematerialen zoals drukwerk, billboards en evenementen om je merkt fysiek te presenteren en een blijvende indruk achter te laten.