5 redenen waarom een webshop starten interessant is voor jouw onderneming.

Soms is het onmogelijk om je winkel fysiek te openen. Is het nu een opstekende pandemie? Of een verplichte sluitingsdag? Een zieke filiaalverantwoordelijke? Dat kost je de kans om te verkopen én dus ook omzet. Met een webshop heb je de kans om 24 uur per dag, 7 dagen per week, geopend te zijn voor klanten. Als je je aanbod – of een deel ervan – online aanbiedt en je website goed opbouwt, voorkom je sales dips door onvoorziene omstandigheden.

Video afspelen

De cijfers zeggen genoeg: we shoppen steeds meer online. Een onderzoek van Eurostat toont aan dat 79% van de Belgische internetgebruikers in 2020 online aankopen hebben gedaan. Daarmee scoren we hoger dan het Europese gemiddelde (72%). Zelfs 50% van de Belgische senioren koopt online, het zijn dus niet alleen de jongeren die ‘verkocht’ zijn. Geen totaal onverwachte cijfers natuurlijk, want meer en meer mensen kopen online én steeds meer ondernemers snappen de troeven van een online shop. Overweeg jij ook een webshop te beginnen? Hieronder lijsten we de 5 voornaamste redenen op waarom jij met een webshop moet beginnen.

1 // Je webshop is altijd open

Met een webshop ben je altijd open voor business. Het is niet alleen leuk voor jou, maar ook voor jouw klant, die zijn huis niet langer uit moet om een product of dienst aan te schaffen. Bovendien boks je op deze manier op tegen de grote online giganten, zoals Amazon, Bol.com of Coolblue, maar heb jij de kans om je familiale karakter als troefkaart uit te spelen!

2 // Je hebt weinig fysieke ruimte nodig

Zelfs vanuit je woonkamer kan je bij wijze van spreken een webshop starten. Je hoeft geen fysieke winkel te hebben om ermee te starten. Het kan dus een handig extra kanaal voor je zijn, omdat je niet op zoek moet naar een extra pand of extra ruimte en toch oneindig veel extra klanten kan ontvangen.

3 // Online wordt steeds meer geld uitgegeven

In 2020 bedroeg de gemiddelde Belgische online uitgave 1193 euro, volgens de Belgische vakvereniging BeCommerce. Dit bedrag blijft stijgen, gezien de toenemende veiligheidsperceptie en gebruiksvriendelijkheid van webshops.

“Door een beter gevoel van veiligheid door betere gebruiksvriendelijkheid zullen klanten meer en meer online uitgaven doen.

4 // Je hebt een veel groter bereik met je winkel

Je fysieke winkel kan maar een bepaalde hoeveelheid mensen tegelijkertijd helpen. Je webshop niet. Ook na de uren staan er geen limieten op het aantal bezoekers. Daarnaast bereik je ook makkelijker een publiek buiten je eigen straat of gemeente. Met de juiste getargete ads bereik je in principe een publiek over de hele wereld.

5 // Een webshop hoeft niet tijdrovend of duur te zijn

Verkoop je 2 producten of 500.000? Een webshop is haalbaar in beide gevallen. Wij bouwen webshops in WordPress en gebruiken daarvoor (de beste en meest veilige) beschikbare tools zodat jouw investering beperkt blijft. Samen bouwen we de webshop op zodat jouw tijdsinvestering bovendien zo laag mogelijk blijft.

Bekijk zeker even deze getuigenissen van Swift klanten die trotse eigenaars zijn van een bloeiende webshop!

Alexander Schroër van Werkkledij

Video afspelen over Tevreden klant l'exsellent

Jef Desender van Butchery Jef

Video afspelen over Tevreden klant van Swift

Klaar om de stap te wagen?

Wil jij ook een webshop laten maken? Aarzel niet langer en contacteer Swift! We helpen je super graag verder.

Kristof Geudens van Garvis

Kristof Geudens van Garvis

bal swift