Ga voluit voor kwantiteit én kwaliteit!

Het doel van je video bepaalt de kwaliteit- en kwantiteitsvereisten. Vlogs worden op regelmatigere basis verwacht dan bijvoorbeeld bedrijfsfilms. Het spreekt voor zich dat de kwaliteitsvereisten dan ook lager liggen bij vlogs. Maak zelf de afweging van wat de verwachtingen zijn. Durf hierbij zeker een kijkje nemen naar je conculega’s. Als je toch een tikkeltje kwalitatievere video’s kan afleveren dan hen, moet je dat zeker niet laten liggen.

Soms is kwantiteit belangrijker

Bij testimonials (getuigenissen van klanten) is kwaliteit eigenlijk van ondergeschikt belang. De boodschap primeert daar absoluut en de kwantiteit primeert. Hoe meer mensen positieve getuigenissen voor je inspreken, hoe beter. Kwaliteit is dan mooi meegenomen.

In bepaalde branches is het belangrijk om continu visueel aanwezig te zijn en te overheersen op het vlak van social media. In dat geval ga je uiteraard voor kwantiteit en afhankelijk van je budget zal je een toegeving moeten doen m.b.t. kwaliteit.

Tegenwoordig zijn smartphones uitgerust met degelijke camera’s. Een rondleiding in je bedrijf, een medewerker aan het woord, een testimonial bij enkele tevreden klanten… het is allemaal mogelijk om dit op een degelijke manier in beeld te brengen met een toestel dat je sowieso op zak hebt.

Let wel op: audio is minstens even belangrijk. De kwaliteitsperceptie valt of staat met goede audio. Voorzie een dasspeldmicrofoon die je kan aansluiten aan je smartphone. Dit maakt een groot verschil!

Smartphones zijn een voordelige manier om snel aan videomarketing te doen.

Maar, lage kwaliteit kan je bedrijfsimago schaden!

Let er wel op dat je je bedrijfsimago niet schaadt. Een holistisch ingestelde, kritische prospect interpreteert de volledige kwaliteitservaring als ondermaats wanneer 1 aspect niet voldoet aan de verwachtingen. D.w.z. dat kwalitatief slechte foto’s, een spellingfout of ondermaatse videokwaliteit die prospect zouden kunnen weerhouden je product of dienst aan te schaffen, los van de waarschijnlijk waardevolle inhoud van de boodschap die je uitzendt. Bespaar dus niet op kwaliteit. Ga bij het maken van een bedrijfsfilm dus zeker voor de perfectie.

“Een holistisch ingestelde, kritische prospect interpreteert de volledige kwaliteitservaring als ondermaats wanneer 1 aspect niet voldoet aan de verwachtingen.”

Klaar voor video's van kwaliteit én kwantiteit?

Vind jij het belangrijk dat een prospect jouw product of dienst als kwalitatief interpreteert? Maak zeker de afweging en durf jezelf professioneel profileren. Kwalitatief werk hoeft niet altijd peperduur te zijn. Efficiëntie en doordacht opnames bundelen is de sleutel.

bal swift