Hoe ziet de ideale corporate movie eruit?

Als ondernemer heb jij er mogelijk ook al aan gedacht om een corporate movie te laten maken. Een bedrijfsfilm waarmee je je bedrijf op een heldere en professionele manier kan voorstellen aan de buitenwereld. Dat is natuurlijk super belangrijk. Maar… hoe ziet de ideale corporate movie er juist uit?

Video afspelen

Hoe ziet de ideale bedrijfsvideo eruit?

Kort antwoord: dé ideale bedrijfsvideo bestaat mogelijk niet. Elke sector is anders, elk doelpubliek is anders. Logisch, maar er zijn toch enkele criteria waar je je hoe dan ook best aan houdt als je een corporate movie laat maken. Ik overloop ze kort:

Ten eerste mag een bedrijfsvideo niet alleen over jou en je bedrijf gaan. Vertrek vanuit de waarde die de potentiële klant zal ervaren wanneer hij of zij voor jouw bedrijf kiest. Natuurlijk mag je verwijzen hoe jij inspeelt op de noden van de klant, maar vertrek dus van die noden. Leg uit hoe jij naar plezier toe of van pijn weg werkt met jouw product of dienst.

Ten tweede is het belangrijk dat je de video niet te lang maar ook niet te kort maakt. Vertel exact wat er verteld dient te worden. Er is niet zoiets als de ideale lengte van een video. Als wij bij Swift de vraag krijgen “hoe lang moet een video best zijn?” dan zeggen wij altijd “zolang de aandacht strekt”. Zorg ervoor dat je boodschap interessant blijft.

Als we de vraag krijgen “Hoe lang moet een video best zijn?’, dan zeggen wij altijd “zolang de aandacht strekt.”

Ten derde moet je voldoende tastbaarheid en persoonlijkheid verwerken in je video. Als je met mensen samenwerkt, is het belangrijk om hen ook te engageren om mee het uithangbord te zijn van je bedrijf. Toon hen en je komt veel persoonlijker en betrouwbaarder over naar de buitenwereld. Blijf weg van stockmedewerkers zolang je kan. 

Ten vierde: stop voldoende emotie in je video. Emotie doet kopen. Van zodra je iemand in de juiste emotie kan zetten, zal die een soort sympathie voor je bedrijf ontwikkelen en dat vertaalt zich mogelijk in een verkoop.

Ten vijfde – en deze sluit eigenlijk een beetje aan bij het vierde criterium -. Een corporate movie bestaat uit beeld maar ook uit klank. Zonder super professionele klank kan je niet de juiste emoties en kwaliteitservaring opwekken bij de kijker, dus zorg ervoor dat je de juiste – rechtenvrije muziek gebruikt en zet geluidseffecten in om die extra overtuigingskracht toe te voegen.

Geïnteresseerd in wat Swift jou kan bieden?

Bij Swift begeleiden we je graag naar jouw corporate movie. Wij kijken met jou naar de sector, het doelpubliek en het specifieke doel dat je met de video wil bereiken. Wil je meer weten? Contacteer ons zeker!

Kristof Geudens van Garvis

bal swift