Vertrek altijd vanuit een meetbare marketingdoelstelling

Vertrek altijd vanuit een meetbare marketing-doelstelling

Weet waarom je video gaat inzetten vooraleer je video gaat produceren. Idealiter heb je als organisatie een aantal marketingdoelstellingen die je aan de hand van verschillende pijlers gaat behalen. Het is belangrijk om voor jezelf deze pijlers en kanalen op papier te zetten en te meten waarmee je scoort.

Wil je de aandacht trekken en een krachtige pijler inzetten om je doelstellingen te behalen? Gebruik dan video.

Het doel bepaalt de middelen

Afhankelijk van de doelstelling die je vooropstelt, is een ander type video aangewezen. Ter illustratie geven we enkele mogelijke doelstellingen mee en hoe wij ze zouden bereiken met behulp van videomarketing.

Doel // Meer bezoekers fysiek naar de zaak mobiliseren

Je zet in met een bedrijfsfilm op maat van jouw doelgroep, waarbij er aan het einde een call to action met een unieke aangelegenheid wordt gepresenteerd. Vb. Kom in januari naar onze showroom en krijg 10% korting bij vermelding van de code ‘SUPERDEAL’.

Doel // Meer merkbekendheid creëren

Laat een advertentievideo opnemen of een trailer monteren die je kan inzetten op social media. De juiste promotie van de video zorgt voor een grote exposure. Je kan ook een Youtube advertentie inzetten, die je voor bepaalde video’s laat verschijnen. Afhankelijk van je bedrijfsactiviteit kan een animatievideo voor enorm veel visibiliteit zorgen. Zeker het overwegen waard.

Doel // Meer bezoekers op de bedrijfswebsite

Maak een video waarin je zelf een actie of waardevolle info op je website promoot. Dit kan met een professionele video maar kan je even goed met je smartphone verwezenlijken. Eindig de video zeker met een call to action. Overweeg ook om een aanklikbare knop te laten verschijnen wanneer de video eindigt.

Doel // Meer werknemers aantrekken

Het tijdperk waarin vacatures statisch en tekstueel waren, is voorbij. Videovacatures zijn hedendaags en zorgen voor de nodige visibiliteit om het juiste profiel te vinden. Voordeel van een video: je kan er emotie in kwijt en je kan je boodschap bewust richten naar de persona die je zoekt. Als vacaturevideo wordt ook vaak gebruik gemaakt van een animatievideo omdat je op die manier processen helder kan uitleggen en niet over een groot bedrijfspand hoeft te beschikken. Je hoeft als werkgever dan ook zelf niet voor de camera te staan.

Doel // De markt domineren met online visibiliteit

Domineren impliceert massaal creëren. Speel met de verschillende videotypes, varieer in setting en breng waarde.

Ook video strategisch inzetten voor je bedrijf?

Dit zijn maar enkele mogelijkheden van doelstellingen die je kan gaan meten en behalen met video. Heb je een doelstelling maar weet je niet hoe je dit best aanpakt met video? Contacteer ons gerust om te brainstormen.

bal swift

Social Media diensten

Veelgestelde vragen

Onze recentste producties...

Wat zeggen Swift klanten?

Welke topics zijn interessant voor jouw klanten?

Laat ons samen een content strategie uitwerken voor je social media!
Advies op maat
small_c_popup.png

Branding

Adverteren

Wat zeggen Swift klanten?

Welke advertenties werken best voor jouw bedrijf?

Laat ons bekijken hoe we de groei van je bedrijf kunnen versterken!
Advies op maat

Waarmee kunnen we helpen?

Sector oplossingen

Ondersteunende diensten

Onze Recentste realisaties...

Wat zeggen Swift klanten?

De ideale web strategie voor jouw bedrijf?

Laat ons samen bekijken hoe we de groei van je bedrijf kunnen versterken.
Advies op maat

Animatievideo laten maken

Welke animatiestijlen zijn er?

Onze recentste producties...

Wat zeggen Swift klanten?

Welke video content heeft je bedrijf nodig?

Laat ons samen bekijken hoe video je bedrijf kan versterken!
Advies op maat

Onze recentste producties...

Masterclass
"Hoe kan je video optimaal inzetten met je bedrijf?"

Welke video content heeft je bedrijf nodig?

Laat ons samen bekijken hoe video je bedrijf kan versterken!
Advies op maat